شما ممکن است بعداً از ما تشکر کنید - 3 دلیل توقف هیجان زده بیماری صرع



اگر صرع به تازگی تشخیص داده شده است، پزشک احتمالاً شما را از یک داروی ضد تشنج به عنوان اولین درمان شروع می کند. اگر حملات پس از یک محرک ویژه بروز نماید: مثال حرکات آرواره،خواندن برخی لغات یا اعداد، صدای شدید و چند عامل دیگر سبب این نوع صرع رفلکسی میشود. علائم قطع ارتباط با محرک های اطراف را ایجاد میکنند؛ به نظر میرسد بیمار «از بدن خود غایب است» و برای چند ثانیه با حلت منگ خیره میشود و سپس حالت طبیعی پیدا میکند و هیچ خاطرهای از این رویداد ندارد. بیماران مبتلا به صرع (تشنج های مکرر) باید تحت درمان و پیگیری توسط متخصص مغز و اعصاب قرار بگیرند. در برخی موارد، کودکان خاص میتوانند برای برداشتن بخشی از مغز تحت عمل جراحی قرار گیرند. در 25 الی 30 درصد موارد، صرع، مقاوم به درمان داروئی است که در این موارد از جمله روش های غیر داروئی به کار گرفته می شود. تشنج های تونیک-کلونیک که بیش از پنج دقیقه طول میکشد یک اورژانس پزشکی است - باید با اورژانس تماس بگیرید. آنچه بیش از همه در مملکت با مشکل آن روبرو هستیم این است که همکاران ما خیلی زود تشخیص صرع را میدهند و مصرف دارو را شروع میکنند؛ البته شروع مصرف دارو ساده است اما اگر بعداً تشخیص داده شود که بیماری فرد صرع نیست، قطع کردن آن کار سادهای نیست.

اگر کودک شما دچار این حملات میشود که هنوز به صورت پراکنده با دارو اتفاق میافتد، وضعیت آنها را با کارکنان مدرسه او در میان بگذارید تا فرزند شما بتواند با خیال راحت به انجام بیشتر فعالیت های کلاسی ادامه دهد. صرع گروهی از اختلالات مرتبط در سیستم های الکتریکی مغز است که مشخصهی آنها تمایل به ایجاد حملات مکرر است. آزمایش ادرار نیز به بررسی عملکرد کلیه کمک کرده و ایجاد عفونت در آن را مشخص مینماید. همچنین توجه داشته باشید که امکان بروز ضایعات جنینی در خانمهای سالم نیز وجود دارد اما این احتمال در بیماران مبتلا به صرع به میزان اندکی بهعلت مصرف دارو افزایش مییابد که با انتخاب صحیح دارو به کمترین حد خود میرسد. با مجله پزشکی مدیست همراه باشید. با این حال، تعدادی از امراض وجود دارند که میتوانند منجر به صرع شوند. اکثر افراد صرع را با تشنجها برابر میدانند، اما حملات صرعی میتوانند علائم مختلفی را ایجاد کنند؛ دو گروه بزرگ از حملات منطقهای و تعمیمیافته نامیده میشوند. علت صرع در کودکان را میتوان در موارد مختلفی مانند وارد شدن آسیب شدید به سر، عفونتهایی مانند مننژیت یا مشکلات هنگام تولد جستجو کرد که باعث ایجاد انواع صرع میشوند. علائم ممکن است از تشنجهای کل بدن گرفته تا فقط خیره شدن به فضا تا گرفتگی عضلانی که به سختی قابل مشاهده است، متغیر باشند.

مشخص شده که درصد زیادی از MWE دارای سطوح پایینی از تستوسترون زیستی (BAT) است، یعنی بخشی از کل تستوسترون موجود برای استفاده. تشنج یعنی همان حمله ای که به فرد دست می دهد و صرع نام کلی بیماری است که تشنج می تواند یکی از علائم یا گاهی تنها علامت آن باشد . صرع به تکرار تشنج در يک فرد بدون علت خاص اطلاق مي شود بنابر باور غلط برخي افراد ، صرع را بيماري اي دانسته اند که بايد آن را مخفي نمود و غير قابل درمان مي باشد.که با توجه به تعريف بالا اين باور غلط بوده و نياز است که فرهنگ جامعه را بدان تغيير داد. این انواع حملات ممکن است در از حدود ۴ تا ۱۴ سالگی شروع شوند؛ برخی از افراد ممکن است روزانه بسیاری از آنها را تجربه کنند. متخصصان مغز و اعصاب و انواع دیگر متخصصان می توانند تشخیص دهند که آیا شما به بیماری صرع مبتلا هستید یا خیر و به شما کمک می کنند تا درمان مناسب برای کنترل تشنج خود را پیداکنید. تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد کودکان میتوانند بیماری خود را به طور کامل با دارو کنترل کنند. ولی با این حال بهتر است این کودکان از شنا کردن در دریا بپرهیزند و برای شنا در استخر نیز یک همراه با خود داشته باشند و یا شرایط خود را برای نجات غریق مستقر در استخر توضیح بدهند.

یکی از انواع فراگیر اولیه میباشد که ممکن است با سنکوپ وغش اشتباه شودو معمولا بین 6 ماهگی تا 7 سالگی بروز میکند گرچه گاهی در نوجوانی هم مشاهده شده است. پزشک با بررسی شرح حال کودک، تشنج ناشی از تب را تشخیص میدهد. خطر غرق شدن بيماران صرعي 4 برابر بيشتر از ساير افراد است. نکته جالب و مهم تر این است که گاهی یکی از این علائم در فرد بروز میکند و بعد تشنج شدیدتری اتفاق میافتد؛ در واقع فرد قبل از بیهوش شدن از بروز تشنج طی ثانیههای بعدی مطلع خواهد شد که به این علائم قبل از تشنج “اورا” میگویند. این حملات معمولاً با سفت شدن بازوها و پاها و به دنبال آن حرکتات پرشی اندامها شروع میشوند. حملات ساده معمولاً یک قسمت واحد از مغز نظیر ناحیهی حرکتی، ناحیهی حسی یا سایر نواحی را درگیر میکنند. حملات منطقهای پیچیده در لوب پیشانی یا گیجگاهی مغز رخ میدهند و اغلب نواحی دیگر مغز را تحت تأثیر قرار میدهد که بر هوشیاری و آگاهی تأثیر میگذارند. این علائم ناخوشایند، تاری دید یا دو بینی، خوابآلودگی، افسردگی، عدم تعادل و دلپیچه هستند و دلیل این که در مورد تمام داروهایی از این دست عمومیت دارند این است که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار میدهند.


[ بازدید : 19236 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 25 مرداد 1402 ] [ 17:21 ] [ ghader52 ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]